Vanlige feil ved privatrengjøring og kontorrengjøring
Det er en vesentlig forskjell mellom et bra rengjøringsbyrå og et som ikke er like bra. Det finnes rengjøringsbyråer som ikke utfører jobben de påtar seg på den mest effektive måten, og man kan da enten oppleve at rengjøringen ikke blir utført når den skal utføres eller man kan oppleve at kvaliteten på rengjøringen ikke er så bra som den burde være. Det er viktig at rengjøring utføres riktig for at det faktisk skal bli rent. Feil man kan gjøre kan være alt fra å vaske med feil type kluter eller bruker kluter som ikke lenger fungerer som de skal, til at man utfører oppgavene i feil rekkefølge og dermed ikke får bort støv og skitt like effektivt som man burde. I tillegg kan det skape utfordringer for kunden dersom rengjøringen ikke utføres på det tidspunktet som er avtalt.
Feil ved privatrengjøring
Når man bestiller vaskehjelp eller et rengjøringsbyrå som skal utføre rengjøring hjemme, så kan man oppleve at man får en vaskehjelp som ikke har nødvendig erfaring og ikke kjenner til hvordan man får en bolig så ren som mulig. En stor utfordring er om man ikke utfører rengjøring i riktig rekkefølge. Hvis man for eksempel vasker gulv eller støvsuger før man tørker støv, så kan man regne med at støvet fra møbler og liknende legger seg på det nyvaskede gulvet. En annen feil kan være at man ikke fjerner støv og skitt før man vasker slik at man kun flytter skitten. Den verste feilen som gjøres er om man har en vaskehjelp som ikke utfører jobben når den skal utføres. Hvis man har avtalt at rengjøringen skal utføres på dagtid når man er på jobb, så passer det ikke nødvendigvis om man dukker opp på kvelden i stedet.
Vanlige feil ved kontorrengjøring
Feilene ved kontorrengjøring kan være tilsvarende som for privatrengjøring, men en annen ting som er viktig, er at man har avtalt den typen rengjøring som faktisk er praktisk for bedriften. Hvis man har avtalt at rengjøringen skal utføres i arbeidstiden, så kan dette være ekstremt forstyrrende for ansatte, avhengig av hvilken type virksomhet man driver.
Feil ved privatrengjøring
Når man bestiller vaskehjelp eller et rengjøringsbyrå som skal utføre rengjøring hjemme, så kan man oppleve at man får en vaskehjelp som ikke har nødvendig erfaring og ikke kjenner til hvordan man får en bolig så ren som mulig. En stor utfordring er om man ikke utfører rengjøring i riktig rekkefølge. Hvis man for eksempel vasker gulv eller støvsuger før man tørker støv, så kan man regne med at støvet fra møbler og liknende legger seg på det nyvaskede gulvet. En annen feil kan være at man ikke fjerner støv og skitt før man vasker slik at man kun flytter skitten. Den verste feilen som gjøres er om man har en vaskehjelp som ikke utfører jobben når den skal utføres. Hvis man har avtalt at rengjøringen skal utføres på dagtid når man er på jobb, så passer det ikke nødvendigvis om man dukker opp på kvelden i stedet.
Vanlige feil ved kontorrengjøring
Feilene ved kontorrengjøring kan være tilsvarende som for privatrengjøring, men en annen ting som er viktig, er at man har avtalt den typen rengjøring som faktisk er praktisk for bedriften. Hvis man har avtalt at rengjøringen skal utføres i arbeidstiden, så kan dette være ekstremt forstyrrende for ansatte, avhengig av hvilken type virksomhet man driver.